onsdag 14 juli 2010

Jag hade liksom laddat för kalas.

14/7 - 2010

Dagens nostalgi: "Vem har tagit min kexchoklad?", låten som påminner om Dreamhack Winter 08.
Dagens citat:
Alcide: You think you know someone, but they can spin around and kick you in the nutsack.
Sookie: *crying* But I don't have a nutsack....

Inser att mina inlägg blir bara kortare och kortare, såvida de inte är fulla med bilder. *Sneglar på mitt senaste inlägg*. Men jag antar att jag hinner inte så göra så värsta mycket intressant nu när jag är tillbaka i skolan igen.

I Måndags så satt jag i EN EVIGHET och jobbade på min vinlåda. Jag hade suttit en del timmar på Söndagen och målat upp layouten, och kvällen efter började jag med lådan. Började vid ca sex, och blev inte klar förrän halv ett. Sjukt mycket mer arbete än vad jag trodde! Som tur var så hade jag sällskap (satt nere på 4:an) som hjälpte till, och Matt gav mig to.m. en frozen coke som belöning sedan. Det kändes ändå jättebra att ha fått den gjort. Så här blev den;


Hade varit så mycket enklare om inte allting skulle vara handmålat. Usch.

Går två nya kurser i skolan för detta blocket, den ena är Graphic Design II, då vi ska göra mer packaging (hjälp) men allting ska ändå vara gjort i datorn och sedan printat ut (puh). Den andra heter Respond to a Design Breif, vilket är inte alls vad jag trodde. Vi ska senare göra ett väldigt stort projekt där vi ska designa informationsskyltar m.m till Melbourne Zoo. Har redan sett och hört ifrån de studenterna som redan har gjort detta, och det verkar som ganska mycket jobb. Ska bli kul att ta sig an en utmaning, men kommer säkert att säga annat om några veckor, hahaha.

Igår så hände det en väldigt rolig sak. Jag fick paket från Sverige med nya skor och svenskt godis. Iiiiih!


Jag blev jätteglad, tack så mycket pappa ♥ 

Annars så flyter livet på ganska så fint härnere. Är lite sliten just nu, tråkigt att bara få en veckas lov. Men men, nu är det redan mer än 5 månader sedan jag kom hit, det är nästan halva min tid här. Lite sjukt ändå. Längtar tills min pappa och min syster åker ner för att hälsa på i December också, det kommer att bli galet roligt. Och vid samma tidpunkt måste jag lämna Unilodge, och knappt 3 månader senare åker jag hem igen. Jag har en känsla att det kommer att gå fort nu. Jag hoppas nästan det. 

Nu så ska jag nog krypa i sängen en stund och titta på Legend of the Seeker, är helt slut efter idag. Vet inte varför, kan ha någonting att göra med att gå omkring och fota skyltar hela morgonen. Snark

/Anah ♥ 

3 kommentarer:

  1. En snyggare vinlåda har jag nog aldrig sett! :O Woah. Den ser verkligen så perfekt ut :). Puss! <3

    SvaraRadera
  2. Aw. Vad söt du är! Tack! :D ♥

    SvaraRadera
  3. Francois the Snob15 juli 2010 kl. 05:22

    Nice winebox! :O I'd get hammered from that even though I don't like wine! xD

    SvaraRadera