onsdag 21 juli 2010

Command me, confessor.

21/7 - 2010

Dagens mat: Spaghetti med köttfärssås
Dagens TV-serie: Legend of the Seeker

Har inte uppdaterat på ett tag, aja baja Anah. Men jag har haft så himla mycket att göra i skolan på sistone.

Det är i alla fall den ursäkten jag använder. Egentligen har jag kollat på 'Legend of the Seeker' på min lediga tid, den lilla jag har haft. Gud vilken serie. Nu har jag kollat klart på hela första säsongen som jag laddade ner, och jag vill redan se mer.

Det känns lite skumt att det redan är en vecka sedan jag uppdaterade. Tiden har gått fort, men jag är inte riktigt säker på varför. Skolan har varit hektisk dock, och förutom allt serie-tittande så har jag mest umgåtts med folk ifrån Unilodge. Nu börjar folk komma tillbaka till Brizzie efter de har varit hemma under loven, och det känns bra att fler välkända ansikten dyker upp. Dock så åker en tjej som jag tycker om väldigt mycket hem idag, tillbaka till USA. Det känns lite sorgligt.

I alla fall, här är lite av vad jag har gjort i skolan under veckan:


Min logga till ett femstjärnigt hotell. Vi fick bara varsitt namn, sedan skulle vi designa loggan själva. Plus att vi ska designa paketering till hotellet;



Små paketet till småsaker man får på hotell. Vi ska designa till schampoo, balsam, tvål, handtvål och skoputs-tyg (wtf?). Detta är bara 3D-modellerna, vi ska också printa ut dem och sätta ihop dem så de blir "riktiga". Tanken är med den röda och guldiga lådan är att de ska lägga sig under den vita (se överst på bilden).



Och så. Kommer förhoppninsvis se kick-ass ut när jag printar ut dem och sätter ihop dem.

Förutom detta har jag också slitit över min logga till vårat Zoo-projekt. Jag valde självklart Singapore Zoo, och jag designade detta för deras nya logga;

 

Valde orangutangerna eftersom jag fortfarande minns när jag och min underbara syster var där och tog kort med dem :) Presenterade den idag, sedan gjorde jag lite små-ändringar och nu känner jag mig äntligen nöjd. Imorgon börjar det hårda jobbet, vi ska designa ALLA skyltar som ska finnas i 'vårat' zoo, bestämma material och uppbyggnad, budget, copyright, kontrakt, hela skiten. Puh. Hejdå i 3-4 veckor typ.

Förutom detta så fick jag även betyg i mina andra kurser, PD (MVG) i Website Design I, och samma sak i Computer Graphics I, där jag målade mitt Gamecube och Red Mist. Är super-duper nöjd, nu väntar jag bara betyg från min vinflaska + låda och min Blizzard-logga. Undrar om det kommer gå lika bra där, fast det är tveksamt eftersom skiten var tvungen att vara handmålat. Usch för stenåldersmetoder tycker jag. xD 

Jaha, jag skrev visst mer än vad jag trodde. Nu ska jag nog testa om Skype funkar igen, det krånglar alltid när jag och Robin ska prata nämligen. Och sedan är det nog dags att hoppa i säng, tråkigt nog. Natti!

/Anah ♥ 

1 kommentar:

  1. Du slutar aldrig att förvåna mig, Anna! Designen på lådan och loggan är så proffsiga så det inte är sant :D <3 Skulle lugnt köpa designen för den där lådan och starta hotellet, if I da moniez! xD Och grattis till de fina betygen, söt. Du förtjänar dem :)

    Älskar dig ♥

    SvaraRadera