söndag 25 juli 2010

Do blondes have more fun?

25/7 - 2010

Dagens låt: Hold Me Up - LIVE
Dagens citat: "I'm a guy. You give me two Popsicle sticks and a rubber band and I'll find a way to fuck it, like a filthy MacGuyver!" - Zack Brown

Det är nästan Augusti. Herregud. Vad fan händer med tiden? Den rymmer ifrån mig! Jag vet att jag säger detta varje gång när jag uppdaterar, men herregud. Nu får saker och ting ta och sakta ner lite. Tror jag. Eeeh. 
Nu sätter jag in en liten fin miljöbild av Brisbane här som jag tog för några veckor sedan, för skojs skull;



Hur som helst så har ännu en helg kommit och gått. Jag har försökt att göra så mycket skolarbete jag kan men faktum är att jag jobbar nog bäst i skolan. Men jag har i alla fall fått lite gjort, både på mina små hotell-lådor och på mina zoo-skyltar. 

Förutom skolarbete så var jag ute i Fredags, på en av Brisbanes mest kända nattklubbar, Fridays. Dagen började med att jag städade mitt rum, sedan så stack jag ut med Matt och en annan tjej och kille ifrån Unilodge för att shoppa skor. Jag hade egentligen inte tänkt att köpa någonting, men jag kunde inte låta bli dessa;


Snyggsnygga skor och nu är de miiiiinaaaa!

Och såhär såg jag ut innan jag stack hemifrån;



Min lugg är super-duper lång, men jag fick faktiskt en gratis klippning av Sabrina, en tjej från min klass lite senare på kvällen. Yay!

Nå, jag insåg väl ungefär 50 meter ifrån Unilodge att skorna ville verkligen ta livet av mig. Åh herregud. xD Men! Jag klarade mig faktiskt genom hela kvällen! Eller uhm... Tja, nästan. 
Hur som helst så mötte jag upp med Sabrina vid Friday's, som bara ligger 10 minuters promenad ifrån där jag bor. Vi gick in och tog en drink och tittade på utsikten över floden innan vi promenerade mot förfesten/födelsedagsfesten som hölls i en jättefin lägenhet vid Riverside, där fyra andra tjejer i klassen bor. 30:e våningen, jättefin utsikt. Man är allt lite avundsjuk! 

Efter lite tjöt med alla svenskar som var där och efter presentöppningen (mycket intressanta presenter... xD) så gick ett gäng av oss tillbaka till Friday's. Eftersom vi redan hade varit inne och fått stämpeln så skippade vi kön och kom dessutom in gratis. Inte fel. Sedan var det dans och drinkar hela kvällen/natten tills jag haltade hem (notera: haltade) runt 3 på morgonen. Det var en rolig kväll!

Efter den pärsen så har jag bara tagit det lugnt denna helgen. Det har dessutom varit ganska tråkigt och mulet väder, så det har bara varit lugnt och stilla här. Igår jobbade jag lite på mina lådor och fick en fotmassage av Matt, det kändes som om jag behövde det. Kommer inte att ta på mig de skorna på ett bra tag! Åh så fina, men åh så dödliga. xD 

Idag har jag verkligen försökt att jobba med mina skyltar, men jag vet inte hur bra det går. Planerar att komma in tidigare på Onsdag och Torsdag nästa vecka och kanske tom gå in på Fredagen för att jobba. Jag stressar säkert över ingenting, men jag vill bara bli klar med god marginal. 

Nu ska jag äta väldigt sen lunch och sedan gå ner till 4 och chilla en liten stund till innan det är dags att Skajpa med systeryster och min kära mor. 

/Anah ♥ 

5 kommentarer:

  1. ..kan du ens gå i ett par klackskor? jag gillar att du typ aldrig går i klackskor, och sen bestämmer dig för att köpa ett par med tio centimeter klack. kalcklacklacklack XD

    SvaraRadera
  2. Ow my head. Sorry everyone on Facebook.25 juli 2010 kl. 18:38

    Seeexy! That's all really. Name covers the rest. xD

    SvaraRadera
  3. Sara, det kan jag inte xD Eller gå och gå kan jag, frågan är bara hur länge! Hahaha. Klackiklackiklack!

    SvaraRadera
  4. Woah! Woah! Woah! :D <3 Låter som att det var riktigt kul i fredags, najsbajs :D

    SvaraRadera
  5. Helt craaaaaaazy snygga skor /avundsjuk. :D

    SvaraRadera