torsdag 6 maj 2010

Kutsuu se meitä tumman virran taa!

6/5 - 2010

Dagens språk jag inte visste fanns: Galliska (http://en.wikipedia.org/wiki/Gaulish_language)
Dagens film: Alien 3

Förvirrad av den finska rubriken? Det är jag med. Finska är komplicerat, men galliska ser ännu svårare ut att lära sig, dock vore det lite episkt att kunna prata ett utdött språk.

Hursomhelst så ska jag fatta mig ganska kort, det är snart dags att gå ner till fjärde våningen för ännu en seg filmkväll. Det finns inte så mycket att göra med cappat Internet, så jag går hellre ner och är social :)

Har äntligen ledigt efter tre dagar i skolan (de är långa, faktiskt), dock så är lektionerna roliga. Det enda som suger är morgontimmarna, då jag har en lektion i 'Computer Design and Production'. Varenda morgon klockan åtta måste jag sitta och gå genom InDesign, bit för bit, verktyg efter verktyg. Självaste programmet är det inget fel på, det är bara det att många kan inte grunderna i InDesign, så det tar EVIGHETER att gå genom minsta sak och jag blir sittande för att glo på skärmen. Men, trots det så har jag lärt mig några nya saker, och jag och InDesign börjar bli lite bättre vänner nu.

Annars har det inte hänt så mycket mer. Brandlarmet har gått igång mitt i natten (dock inte i mitt rum), Allegro har krånglat, jag har glott på film och snackat med alla Unilodgers och jag har gått och lagt mig alldeles för sent på kvällarna. Jag skyller på Robot Chicken.

Jag hoppas helgen kommer med överraskningar, så jag kan skriva något mer intressantare än filmrecensioner på Söndag xD Har en "kort" helg dock, är ledig Fredag, Lördag och Söndag.
Tills dess kan ni glo på denna bilden och uppskatta världens bästa Schweiziska band (finns det fler? xD), Eluveitie (uttalas El-vay-tee);


Och; http://www.youtube.com/watch?v=lCvQWe3kZ7A

Vi älskar länkar! Ändrade planer, ska nog spela Wii med Dean och Matt istället. BAI.

/Anah ♥

5 kommentarer:

  1. Finska är galet komplicerat, men ändå episkt :D Du får ha en trevlig kväll, söt! Älskar dig ♥

    SvaraRadera
  2. Pfft, du måste lära dig så du kan lära mig ;D Tihi. Älskar dig med <3

    SvaraRadera
  3. Ska lugnt lära mig det igen, så ska jag lära dig ^^ <3.

    SvaraRadera
  4. Den Røde Pølse FOR HELVEDE!7 maj 2010 kl. 10:21

    Entón aprender iso?
    Okay so yeah, I'm good at linguistics and I took the time to learn that just to a cocky douchefag. It doesn't seem that hard though. It's sorta close to French at least xD

    SvaraRadera
  5. Gotthard är nog också Schweiziskt och de är bra om du är allätare när det gäller metall ;)

    SvaraRadera