måndag 3 maj 2010

Slania's Song

3/5 - 2010

Dagens musik-upptäckt: Eluveitie
Dagens Gameboyspel: Ice Age

Helgen har kommit och gått, det gick snabbare än vad jag trodde... Nu väntar långa skoldagar då jag börjar klockan åtta på morgonen.... Woo!

Hursomhelst så har helgen varit rolig. I Fredags hängde jag på två från Unilodge, Tom och Dean, och en massa folk från deras skola för att se Iron Man 2. Vi gick till IMAX på Southbank, men filmen var slutsåld, så efter lite diskussion så bestämde vi oss för att se Hot Tub Time Machine istället. Filmen var... Tja, bättre än vad jag trodde. Den var väldigt rolig, och det var väl huvudsaken. Sällskapet var i alla fall toppen, och hela Southbank var dekorerat i fina lyktor och marknadsstånd för att fira Buddahs födelsedag. Glömde tyvärr kameran hemma, så jag fick inga bilder :/

Annars har det varit ungefär som resten av veckan; Sitta på 4:e våningen och chilla. Spela spel, kolla på film, och bara snacka. Jag fick låna en hel drös med CD-skivor från en kille som heter Matt, som tydligen älskar metal, speciellt skandinavisk. Han höll med om att Göteborg var metal-musikens huvudstad, haha. Sedan har jag försökt att lära dessa killar lite svenska också, det går ju sådär när de använder google translator xD En hel del skratt (från min sida) och frustration (från deras sida) uppkom.

Så har jag lagat mat;



Kände mig extremt duktig efter att ha ätit nudlar (nästan) hela veckan. Så äter jag gröt varje morgon också, och jag har till och med grönsaker på tallriken. Det du, mamma. Jag kanske håller på att bli en vuxen, mogen, kvinna?

...

HAHA. Tror inte det. Kiss och bajs!!!!111oneeleven

Skämt åsido, jag försökte skriva på min uppsats igår också, och trots att jag började smått så har jag ingen aning om vad jag skulle skriva. Så jag lade undan det projektet lite och började på min poster istället, och målade upp två ganska bra idéer som jag kan utveckla;



Okej, uppgiften är att ta två konstformer (kubism, surrealism, de stijl, osv) och skapa EN poster som innehåller båda. Den första (till vänster), som inte är färg-lagd än, är Art Nouveau och Surrealism. Den andra (till höger) är De Stijl och Dada. Jag ska be min lärare om feedback imorgon för att se vad hon säger, men vad tycker ni då? :)
Måste säga att jag är nöjd med den till vänster, speciellt eftersom jag inte kalkerade något, allting är målat för hand till 100%. Jag känner mig ganska nöjd med mina ritar-skillz, även om jag fortfarande inte kan måla människor.

Nej, nu kommer jag inte på något mer att skriva. Förutom att jag har blivit våldtagen av Allegro igen. Mitt Internet går så snabbt att det gör ont. Verkligen. *Drypande sarkasm*

Men kolla och njut av denna video i alla fall; http://www.youtube.com/watch?v=iijKLHCQw5o
Bara för att jag inte kan. :D

/Anah ♥

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att båda dina posters ser riktigt snygga ut än så länge! Den färglagda(med de stilj) känns väldigt proffsig och stilren ^^.

    Fint mål mat! :D ♥

    SvaraRadera
  2. Och Eluveitie var riktigt awesome ^^.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du har helt sjukt bra idéer. Jag kommer inte på NÅGONTING längre. Är i värsta svackan typ. Men det löser sig väl… Någon gång.

    SvaraRadera