fredag 21 maj 2010

... but I won't let everything burn around me.

21/5 - 2010

Dagens låt: Genom eld och vatten - Sarek
Dagens spel: Dragon Age: Origins

Så börjar Maj lida mot sitt slut. Tiden börjar att gå fort :o Nu har jag varit här i mer än tre månader, alltså 1/4 av min tid. Även om jag har hemlängtan ibland så har jag ändå det ganska trevligt här nere, trots att det börjar bli kallare och kallare (ni hade det varmare i Sverige härom veckan, herregud).

Hur som helst så har det varit en produktiv vecka i skolan. Jag blev klar med min layout till kokboken (jag behöver bara lämna in den och skriva ut, etc) och jag lämnade in mitt montage till Photo Imaging, som blev såhär;



Jag tänkte typ "Moder Natur" när jag gjorde denna, temat var 'environment'. Är ganska nöjd, den kunde ha varit bättre. Är glad att den är inlämnad i alla fall. Så nu har jag detta kvar att göra i skolan;
  • Min uppsats om hur olika konstformer har inspirerat modern design.
  • CD-cover
  • Framsidan till min portfolio
Kommer typ hinna klart med det i alla fall, om jag skriver min uppsats i helgen och målar lite på mitt CD-omslag. Fick en 5:a på min poster också, det känns bra. 

Förutom skolan så har jag lagat mat med Dean på level 4 (i det allmänna köket), det blir så mycket roligare att äta ordentligt när man är två (och när man har ett riktigt kök också). Så gjorde vi fler brownies med, det blev typ hur många som helst xD 
Så det har blivit mest matlagning och film. Igår såg vi först på Whip It med Ellen Page i huvudrollen, sedan District 9. Hade inte sett den förens nu, och jag måste säga att den var väldigt bra. Efter det så utbröt det en vild diskussion om Australien hade blivit invaderat eller inte (när James Cook upptäckte landet, tog över osv), och jag höll med om att de inte hade blivit det. Eller vad säger ni? 
Jag höll med Alexis, en amerikansk tjej att de inte hade blivit invaderade, eftersom James Cook inte hade en aning om att det faktiskt bodde människor där (eller att den ens fanns ett land) när han upptäckte Australien. Nåväl. Vem vet.

Nu väntar en helg med uppsats-skrivning, blandat med först International Food-night på Unilodge (varje Lördag några veckor framåt så äter vi gratis mat från olika länder), denna gången är det från Noodlebox. Gratis mat tackar jag aldrig nej till. Sedan på Söndag ska jag till Timezone och spela Lasertag (typ exakt samma som Laserdome) med Unilodge, också helt gratis. Kommer säkert att bli svinkul, även om jag inte är en direkt mästare på spelet, haha ;)

Nu är det dags att hämta min tvätt och äta lite lunch. Jag får väl uppdatera på Söndag kväll som vanligt.

/Anah ♥ 

6 kommentarer:

  1. Vad skönt att allt går bra, och att du mår bra :D. Tycker om din bild! Blev riktigt snygg ^^. Grattis till dina bra betyg med. Så duktig <3. Lycka till med resten av inlämningarna!

    Vädret är awesome här nu! MUAHAHAHA :D xD

    SvaraRadera
  2. Michaelelelelelelelel21 maj 2010 kl. 23:32

    You should totally write all of this in English btw. Would make it easier on your Danish subscriber!

    I like the picture! It has boobs. Rather large ones at that.

    Lasertag is AWESOME! But I told you that this morning on MSN. xD

    What else... The weather is awesome here too! The water, not so much. Still cold. xD I had to try. I'm the kind of person who has to touch the plate at a restaurant even though the waiter/waitress says it's hot. So yeah, the water was kinda cold. The Gasblue Avenger did not approve. (I know, right?!)

    So yeah... Enjoy your kangaroos today or tomorow or however time zones work. xD

    SvaraRadera
  3. I am quite jealous at the Nordic weather now :/ Twas a storm here tonight! Rained like hell! So not cool.

    ... I'm tired. And restless.

    SvaraRadera
  4. Hi. It's me again. I'm the fool again. Please can I see you everyday. HAHA CHEAP TRICK!22 maj 2010 kl. 00:47

    Duuude! Storms are awesome! You should've gone outside! Now go get drunk and entertain me.

    SvaraRadera
  5. Haha men sluta klaga, det är det minsta vi kan få efter den kalla vintern!

    och btw, det är inte Ellen Page som är med i Whip it. Det är jag. För det säger min pojkvän. Så det så.

    Ah jag fattar inte heller.

    SvaraRadera
  6. Jävlar, då måste det stämma. O.o xD My bad!

    SvaraRadera