måndag 17 maj 2010

Maybe this life is overrated...

17/5 - 2010

Dagens band: Sonic Syndicate
Dagens bok: The Choice - Nicholas Sparks

Nu vart det dags för en ny vecka i skolan, näst sista veckan på blocket. Har rumpmycket att göra, är stressad och har hemlängtan. Jaja. Man kan inte alltid må bra.

I helgen var det först Robin Hood på Torsdag med (nästan) hela klassen. Russel Crowe var väl en okej Robin Hood, men filmen handlade inte om det som jag trodde. Hursomhelst, var det en bra actionrulle och historia.
På Fredag var det pizzakväll, sedan på Lördag var jag på bibblan och lånade "Land of the Dead". Den såg jag och några till på level 4 lite senare på dagen, efter att jag hade spelat lite Guitar Hero med Tom. Såg på när han spelade "Through the Fire and the Flames" på expert och jag blev imponerad.

Söndagen var dötrist, vädret var mulet och jag stannade inne och spelade Dragon Age hela dagen.

Idag hade jag helt glömt bort att vi skulle till konstmuseet klockan 11, så det var väl en ganska trevlig överraskning. Vi begav oss dit, och stötte på en parad med norrmän som firade sin nationaldag;


Sjuttonde Maj! 

Konstutställningen som vi var på var av en Australiensisk konstnär som heter Ron Mueck. Han har jobbat med "props" för filmer osv, så han är duktig på skulpturer. De var sjukt verkliga och extremt välgjorda, jag blev nästan lite rädd för skulpturerna. Hur som helst så är utställningen ganska känd, och här kommer några bilder; 





















La-di-DAH.

Hur som helst. Jag kommer att ha massvis att göra denna veckan, men jag ska försöka uppdatera ändå. Tills dess så får ni ha det så bra hemma i Sverige. Jag saknar er.

/Anah ♥ 

2 kommentarer:

  1. O_O Riktigt läskigt det där ju! Jag skulle lugnt fått en riktigt olustig känsla av att gå runt där! Väldigt intressant dock; detaljrikedomen, omg! Saknar dig, min sötnos ♥

    SvaraRadera
  2. Och tack för überstarwars-tröjan <3 <3 <3 :D.Me love you long time ♥ Höhö, star wars xD Epic ♥

    SvaraRadera