tisdag 16 februari 2010

Tropiskt väder

16/02-2010

Inatt hände det någonting mycket udda. Det regnade.
Ja, sådant tropiskt regn då det bara öser ner samtidigt som åskan drar igång. Jag tyckte det var underbart mysigt att ligga och lyssna på detta medan jag somnade in :)

Gick upp extra tidigt idag för att prata med mamma och systern på Skype, och fick prata lite med Robin på köpet :D Även om det är kallt i Sverige så hoppas jag att ni har det bra ♥

Sedan trallade jag iväg till skolan, det var då ganska mulet och fuktigt ute. Idag hade jag Professional Practice I hela dagen, och NEJ, jag vet fortfarande inte var det är xD Men jag tror att det har någonting med att göra om yrken inom grafisk design, vad man kan bli och så. Hm, jag kanske har fel, men det får jag reda på så småningom.

När jag satt inne i klassrummet så började det ösa ner regn igen, och åskan small till med. Svenskarna i klassen klagade högljutt (vi är mer än hälften svenskar btw...), men jag var rätt nöjd. Det är mycket svalare i luften nu, ca 27 grader, så jag tyckte det var lagom. Woah. Jag kanske börjar vänja mig? Eller näe... Tror inte det.

Åt lunch med några av svenskarna på ett ställe som serverade spicy food, av någon anledning beställde jag nudelsoppa. Suck. Jag har typ 83573 paket nudlar hemma, hur dum får jag bli? Dessutom var den omöjlig att äta, men fiskade ändå upp lite kött och nudlar ur den gigantiska skålen. Har lite ångest nu över att jag slösade pengar på den. Nåja. Nu blir det väl nutellamackor och billiga nudlar resten av veckan, därmed basta.

Annars verkar skolan jättebra, jag fick mitt art-kit idag vilket inkluderade massivs med saker; tusen olika pennor, A3 block, färger, portfolio att ha sina bilder i, penslar... Allt en konstnär kan behöva!
Imorgon och på Torsdag har jag bara Drawing, hela dagarna... Jag har hittat hem.

/Anah

5 kommentarer:

  1. Skönt att du trivs i skolan redan ♥. Vad trevligt att det inte är för varmt där nere nu!

    Nu måste jag göra mig iordning för praktiken, försov mig xD

    SvaraRadera
  2. Btw, det snöar för fullt här upp! xD

    Ha det bäst, älskling ♥

    SvaraRadera
  3. Tropiskt regn är väldigt speciellt o ganska häftigt. Det brukar ju gå över ganska fort oxå. Här vräker snön ned. Suck.

    SvaraRadera
  4. Åååååh jag är fortfarande avundsjuk. Bwah. Fast jag ska söka till en skola i Japan :D

    SvaraRadera