tisdag 23 februari 2010

"A problem is only an opportunity in disguise."

23/02 - 2010 (23!! AAAAAH!!)

Idag vaknade jag till en mycket trevlig överraskning: Mitt nya kylskåp hade kommit. Woho! Ingen mer fisljummen dricka för mig!
Så jag gick till skolan senare och var glad. Värmen verkar ha kommit tillbaka också, det var kanske upp emot 30 grader idag. Nu när klockan är nio på kvällen så är det fortfarande 27 grader ute. Oo'

Skolan var awesome idag. Vi tittade på ett australiensiskt tv-program, som jag inte kommer ihåg vad det hette för tillfället. Men det handlade i alla fall om... Reklam såklart. Varje vecka bjuder de in fyra av Australiens mest framgångsrika reklamskapare för att prata reklam och media.
En del av programmet handlade om pitching, och varje vecka fick två stycken reklamskapare en uppgift: Att sälja det o-säljbara. De fick en vecka på sig att göra en reklamkampanj för någonting helt absurt tex; Sälja turistresor till Bagdad, få Australienare att äta mer valkött (!) och göra reklam för att få folk sluta ha sex. De två sistnämnda fick vi också göra, kan säga att vi kom på rätt sjuka idéer. xD

Efter skolan gick jag till Target och frågade om de hade kokplattor. Det hade de inte, så jag får leta någon annanstans :( Usch, jag gillar verkligen inte Target. Har varit inne där typ 5 ggr, och varje gång går jag vilse, irrar runt i butiken i kanske 15 minuter, och sedan går ut utan att köpa något.

Annars var jag också och handlade mat, något som jag tycker är jobbigt. Vill inte slösa pengar på mat. Gah! Skitsamma. Äta bör man, annars dör man. True story.
Det bästa att handla mat är ändå att det är jag som bestämmer vad jag ska köpa. Så det blir lätt det här:



FROOT LOOPS! :D (Nu vet jag att mamma kommer skälla på mig över Skype sedan). Men Nutella är faktiskt billigt i Australien (inte undra på att de är så feta). Och energidrycken...
Tja, låt mig säga såhär. Somliga röker. Andra festar hårt varenda helg. Vissa köper sjukt mycket kläder, eller smink. Jag råkar gilla koffein: kaffe, te och speciellt energidrycker (och frappinos från Starbucks <3). Det är min drog, m'kay?
Sluta skrika på mig, jag har faktiskt slutat spela WoW -.-'

Nu ska jag dricka juice och komma på något att göra.

/Anah

5 kommentarer:

  1. Koffein ♥ Haha, V:n står där bakom och gömmer sig på bilden xD Skolan verkar vara riktigt schysst ju! Menmen, lunchrast-tjock-time nao!

    SvaraRadera
  2. HAHA det är typ det bästa med att bo ensam. De första månaderna så köpte jag SÅ MYCKET SKIT. Omg. Helt ohälsosamt. Jag har dessvärre tröttnat lite på det nu… Fast det är väl bra… I think. XD

    SvaraRadera
  3. Men Anna då! Visst, äta bör man annars dör man. Men energidrycker o fruit loops! För att inte tala om Nutella. Men jag tror att du kommer tröttna efter ett tag. Tänk bara på att det är du som får betala tandläkaren efter allt sockerintag :)

    SvaraRadera
  4. "Värmen verkar ha kommit tillbaka också, det var kanske upp emot 30 grader idag." Jaha, så det var kallt förut eller?! Det är -13 här din baj så sluta klaga på att det bara är 20 grader! ;O

    SvaraRadera