torsdag 25 februari 2010

I guess this growing up...

25/02 - 2010

Total och absolut panik. Jag har överskridit min Internet-gräns.
Ja, ni hör. I Australien är Internet så crappy att man har ett visst antal megabyte i data man får använda varje månad. När jag köpte Internet så köpte jag 1mb/s (max) och 5GB data under peak hours, 5 GB data under offpeak hours (midnatt - 10) för 49$, ca 350 kr.

I Sverige hade jag aldrig hört talas om något så korkat, så det fattade ju inte jag. Så i morse märkte jag att Internet gick fruktansvärt segt, och jag fick onda aningar.
Nu går mitt Internet så snabbt som 28kb/s.... (*springer runt och skriker lite*)

Bah, bah och åter BAH! Dumma känguru-humpare.

Nåväl. Bara att vänta tills den 13:e Mars då det är dags att betala för Internet igen. Då funderar jag på att välja ett lite dyrare Internet (69$, 470 kr ca) för att få dubbelt så mycket data och 2mb/s. (....)
Det känns ändå värt det. Jag använder Internet mycket.

Annars har jag haft två roliga dagar i skolan, och är nästan klar med min första assignment, att måla ett par Converse-skor. Jag tog kort på min första skiss (inte den färdiga), den kan ni se om ni scrollar ner (måtte det gå att ladda upp bilder i alla fall).
Var också nere i botaniska trädgården en stund idag med, fastän det var mulet och blåsigt. Tog lite bilder där med.


Första skissen.










Brisbanes fåglar. Jag gillar faktiskt fågelsorten till höger, de är coola xD

Ni kan förresten klicka på bilderna för att göra dem större.
(Mamma visste kanske inte det ^^) 

Jaha. Dags att äta och vänta på att tiden ska gå. Nästa vecka, då händer det grejor.

/Anah ♥

2 kommentarer:

  1. Jag är visserligen inte så himla tekniskt kunnig, men att man kan klicka på bilderna för att få dom större det visste jag faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Bilden var mycket finare på bild än vad den var på skype! :D

    Och woaah. Det där kan man nästintill kalla skog! :O

    SvaraRadera