måndag 22 februari 2010

Bad day, turned around

22/02 - 2010

Visst älskar man bara sådana dagar som börjar dåligt men slutar ändå bra?

Så jag vaknade när klockan ringde idag (!!), snoozade till och med en stund. Hade ont i magen hela morgonen, så jag låg och vilade tills det var dags att gå till skolan.
När jag väl står utanför klassrummet visar det sig att vi inte hade någon lektion. Suck. Typiskt att ändra det på morgonen, när man faktiskt inte kollar intranätet. Så jag drog mig hemåt, surmulen eftersom jag hade gått upp från min sköna säng och gjort mig i ordning.

När jag sätter mig vid datorn ser jag att visst, min Måndag var tom. Men fem minuter senare när jag kollar en extragång så står det att vi hade lektion igen.

Så jag gick fort som attan tillbaka till skolan, men NEHEJ, vi hade fortfarande ingen lektion. En kille från min klass (en icke-svensk, wow) hade också kommit dit i onödan, och han visade mig en gång till hur schemat såg ut. Japp, det var tomt igen.
Fail-system.

Jag gick mot banken, och kände mig ganska rastlös. Fick mitt australiensiska bank-kort aktiverat, och det fungerar fin fint. Vilket passar bra, jag ska nog betala hyra snart.

Eftersom jag inte hade lust att gå tillbaka till min minimala lägenhet och ruttna, gick jag upp för Queen Street och browsade i affärer. Precis när jag tänkte att det finns nog inga snygga kläder alls i Australien, så dyker en helt underbar butik upp framför mina ögon (hallelujah-moment xD).
Seriöst, jättegulliga kläder. En sak som är bra också; De är billiga. Köpte ett linne (Alice In Wonderland! :o) och en t-shirt för 35$ = knappt 240 kr. Det kändes som en bra investering eftersom jag knappt tog med mig några kläder hit.

Sedan åt jag världens godaste hamburgare på cafét/restaurangen som ligger i samma byggnad där jag bor. Gud, vad gott det var med riktigt kött efter mer än en vecka av skitmat. Jag måste ärligt talat köpa en kokplatta så jag kan laga min egen mat.

Och så gick jag till stranden också. Klart värt att göra, trots all sand jag har släpat in hit (jag får dammsuga nu i helgen. Och tvätta).

Nej, nu blir detta inlägget alldeles för långt, så jag laddar upp lite bilder istället. 3 av dem är en teckning jag har börjat måla, ni får säga vad ni tycker. Jag är ingen Rebecka Tell direkt... ^^


Kläder från Jay Jay's!


Tja, här är hela bilden än så länge. Det är svårt att se eftersom det bara är en skiss...


Ena halvan är bilden. Ja, jag ritar konstiga saker när jag lyssnar på Shpongle, okej? Oo


Andra halvan. Haha, vilken sjuk bild!

Jag hoppas verkligen jag har skola imorgon.
Nu ska jag titta på Donnie Darko, en film jag har velat se länge.

/Anah

9 kommentarer:

  1. Hej Anna, jättefina teckningar. Jag har ju alltid sagt att du kan rita. Måste du ärvt fr pappa. Jag kan knappt rita en streckgubbe :)

    SvaraRadera
  2. Haha! Men du är jätteduktig ju! :D Nu blev jag jätteinspirerad att skissa. Har inte gjort det … in aaaageeeeees typ. Kaninen är jättesöt :D

    SvaraRadera
  3. Hahah tyckte det var asnajs! Verkligen Anah stuket över det också :D och jag är jätteavundsjuk på dig din baj. JAG VILL MED HA SOL! FUKKING SNÖHELVETE! Det snöar här, igen. Det var typ kaos i helgen dessutom.

    SvaraRadera
  4. Skisserna var riktigt awesome ju! :D Tycker om din unika stil ♥ Diggar tröjorna. Speciellt cyklopen ^^ xD

    SvaraRadera
  5. Sara och Bex, spara pengar och kom hit xD Alltid varmt här ju. Flygresan tar ju bara 24 timmar, hahaha. xD
    Jag börjar också gilla min kanin mer och mer.
    Min juice smakar kräk. Over and out. :)

    SvaraRadera
  6. baah! only aussie bogans shop at jay jays!
    and there are good clothes in australia, you just happen to have decided to go to brisbane!!

    SvaraRadera
  7. Haha, and who are you, Anonymous? :D

    SvaraRadera
  8. *mihihihi*
    I'm in gothenburg, and I moved here from Australia so I'm like *woow* on your blog.
    the ants are the worst. you're just lucky you haven't seen a cockroach yet! or a spider. but they can smell fear so don't be afraid.
    dude, once you've survived australia, you can survive anything :P
    but yes.
    :D hope you're having a good *not too warm* day!

    SvaraRadera
  9. LOL! That's... the exakt opposite of my situation xD Awesomeness!

    SvaraRadera