söndag 21 februari 2010

Mördarfåglar och giftspindlar.

20/02 - 2010

En väldigt lång Lördag.
Har inte gjort något speciellt alls, var nere i botaniska trädgården en stund typ. Och vet ni vad?
Jag låg på gräsmattan och nördade mig med en bok och Gameboy, minding my own business när helt plötsligt en fågel kommer flygande två millimeter ovanför mitt huvud, SWOOOCH, och sedan flyger förbi upp i trädet igen.
Jag tänker; "wtf", men orkar inte bry mig utan fortsätter min bok. En stund senare händer samma sak, fast fågeln faktiskt nuddar toppen på mitt huvud.

Jag undrar om fåglarna hade någon slags tävling; "Vem kan komma närmast människan?" eller något i den stilen. Seriöst. Vilka lömska fåglar! Nästa gång jag går ner dit ska jag titta efter fåglar i träden innan jag sätter mig ner.

Dessutom har jag fått en släng av paranoia. Min allra största fobi är nämligen spindlar, vilket det finns gott om i Australien. De senaste dagarna har jag fasat att träffa på just denna spindeln, Red Back Spider. Finns i de flesta delarna i Australien. (Bilden får förbli liten, annars kommer jag inte våga titta på bloggen i framtiden xD).
Nähe. Usch. Nu ska jag sova innan jag börjar hallucinera spindlar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Redback_spider
http://en.wikipedia.org/wiki/Huntsman_spider

/Anah

2 kommentarer:

  1. "Jämfört med vissa andra arter av änkespindlar är den rödryggade spindel ej aggressiv. Den biter vanligen inte i onödan, eftersom det går åt enorma mängder energi för att producera det starka nervgiftet. Arten är heller inte speciellt snabb vilket är ett generellt drag hos änkespindlar." -Wikipedia

    Den spindeln låter ganska nerfad ^^. Tror inte att det är nån fara egentligen, men shit vad snuskiga de ser ut xD.

    SvaraRadera
  2. Ah, tur det :o Får väl låta bli att slå på den om den dyker upp då!
    Men huntsman spider är äckligare xD Fast den är ofarlig som tur är.

    SvaraRadera