fredag 5 november 2010

Your eyes have too many colours and I can only try.

5/11 - 2010

Dagens citat: "Jag ska göra kaos med honom" - Laserturken
Dagens Spotify-playlist: den smygande känslan ♥

November. Ugh.

Saker jag har gjort i skolan under den senaste veckan då.
Vi håller på att designa saker för ett event som vi får välja själva. Det är väldigt mycket att tänka på, merchandise, broschyrer, maskotar... You name it.
Självklart valde jag någonting som jag är intresserad av - Zombie Walk. Valde att hosta eventet i Göteborg nästa år, fast valde namnet "International Z-day" ändå.


Logo.


Mina maskotar, Zoe & Zed the Zombies


Theatre blood and White makeup.


T-shirts.


T-shirts (Zombie Hunter's edition)


Mixed merhcandise. Keyrings & stickers.


Och det är ungefär vad jag har gjort i skolan denna veckan. Vi går också Multimedia Design, så vi gör våran portfolio i Flash. Är INTE så roligt som det låter, tyvärr. Jag kanske inte bara orkar med Flash mer på ett tag, vi hade ju det förra blocket också. 

Hur som helst så har jag inte varit på bästa humör denna veckan. Har varit fattig pga tatueringen som kostade pengar (drar ner jättemycket på min budget), har gått upp ogudligt tidigt varenda dag, fick reda på att nästa block så går vi Fredagar också, och alla på Unilodge har varit upptagna med skola osv så det har varit ganska dött här. Så allting verkar gå emot mig just nu, förutom i skolan då.
Kammade hem fullpott förra blocket, fick femmor i allting och då alltså högsta betyg, PD (Preformed with Distinction) i alla tre ämnen (Flash, Tidningen och min mock-up hemsida för skor). Dessutom så blev skolan intresserade av min logga jag designade för deras tidning, för jag fick ge min lärare den i fler färger att välja mellan. Så med skolan så känns allting jättebra (se mamma, jag sköter faktiskt skolan trots allt ;D).

Hur som helst så hoppas jag att saker och ting blir roligare snart. Men jag antar att en långsam period gör sig rätt nu, efter allting som har hänt under de senaste två månaderna. Jag åkte till trots allt till Byron Bay, blev ihop med Patrick, blev solbränd och blek igen, tatuerade mig, hade en del fina utekvällar och andra påhitt. 

Dessutom är det inte långt kvar tills min pappa och älskade syster kommer ner och hälsar på mig. Jag vet att jag klagar på att tiden går fort och att jag inte vill att det ska bli December redan, men jag längtar faktiskt ihjäl mig tills jag får se min syster igen. Gud vad jag saknar henne, och vi kommer att ha så himla kul när de kommer ner. 

Men tillbaka till nuet. Det är Fredag och jag har ingen aning vad jag ska hitta på idag. Förmodligen ska jag gå och handla mat snart, väldigt billig mat alltså. Sedan hoppas jag att något kul händer ikväll, för jag orkar inte sitta i mitt rum mer. 

/Anah ♥ 

1 kommentar:

  1. Grattis till de bra betygen! Du är jätteduktig tycker jag på alla sätt o vis. Inte minst att du håller din budget trots utsvävningar på stan samt tatueringar. Bra att det var dyrt med tatueringen så du inte får för dig att göra en till :) puss Mamma

    SvaraRadera