måndag 25 oktober 2010

I wanna do bad things to you.

25/10 - 2010

Mina underbara True Blood flaskor som jag fick. Så himla vackra.





Förvänta er bilder på mig med dessa inom snart. Åh så fina. Lycklig.

Jaja, helgen... Gick fort, hände ändå en del. Som sagt så var jag på Zombie Walk på Söndagen, igår, och idag vaknade jag tidigt för att tralla iväg till ett nytt block i skolan. Har fått våran största assignment, som jag tror ligger tätt med mitt (förbannade jäv... ursäkta) Zoo-projekt, så nu har jag massvis att göra. Hm. Sådär lagom småkul. 
Men, det kommer säkert att gå bra. Jag har blivit så van vid att pressa deadlines nu så jag fungerar under stress också.

Och ja, jag ska berätta vad som hände i Fredags, eftersom nu vet mamma och pappa om det, så jag kan lika gärna säga det rätt ut: Jag gick och tatuerade mig.

Weird, huh? Trodde aldrig att jag skulle våga tatuera mig, men det bara hände. Lite småhastigt var det bestämt och bokat i Onsdags, sedan var det bara att köra. Jag gick dit med tre andra kompisar ifrån skolan, som också tatuerade sig, och P hände på för moraliskt stöd. Det behövde jag, det gjorde ondare än vad jag trodde, eftersom han tatuerade rätt på benet - skulderbladet för att vara mer precis. Bilder åker upp på bloggen imorgon (glömde mitt USB-minne idag), motivet får vara hemligt tills imorgon med, haha. 
Hur som helst så var inte mamma sådär jätteglad, hon tyckte att den var för stor. Jag tycker att den är lagom. Men men, smaken är som baken och det här med tatueringar är ju fortfarande någonting som fortfarande är lite tabu i den äldre generationen (mormor kommer att svimma), men det håller i alla fall på att accepteras i samhället mer och mer.

Ikväll så ska jag och P gå och se Let Me In, Hollywood-verisionen av Låt Den Rätte Komma In, det ska bli intressant eftersom jag inte tyckte om den svenska filmen alldeles för mycket. Dock så kanske det är för att boken är så underbart bra att det går bara inte att göra en filmatisering. 
Så jag måste snart klä på mig (igen) och traska iväg för att fixa biljetter för att få bra platser. Råkade nämligen somna när jag kom hem ifrån skolan (P låg fortfarande och sov i min säng, han hade en sen start, så jag kröp tillbaka i sängen och somnade, snyggt gjort). Men en liten tupplur under lunchtid är ju inte fel. 

Nåväl, kika in på bloggen imorgon för bilder på mig när jag torteras, hurra!

/Anah ♥ 

1 kommentar:

  1. Men åååh, vad crazynyfiken jag är nu. :D Jag vill också tatuera mig.

    SvaraRadera