lördag 3 juli 2010

I close my eyes...

3/7 - 2010

Dagens citat: "Att dricka kallt kaffe är som att dricka tårarna av afrikanska barn" - Robin
Dagens mat: Asiatiskt. Hela veckan faktiskt.

Så nu var man officiellt på lov. Det firades rejält igår kväll, jojomänsan. Hela Unilodge (eller tja, de som fortfarande är kvar/börjar komma hem. Och bara de roliga människorna såklart) var på festligt humör.
Igår var jag nämligen och handlade lite saker jag behövde, typ som toapapper, rengöringsmedel och annat tråkigt. Passade då också på att köpa en locktång, nya strumpbyxor, nagellack mm. Det blev kanske lite för mycket, för jag råkade visst överskrida min budget. Kändes lite drygt när jag gick hemåt med allt eftersom jag nu inte hade råd att gå ut den kvällen då, men samtidigt så har jag allting jag behövde hemma nu. Plus att jag har aldrig gått över min budget tidigare, så jag var inte orolig. Hoppas på att få leva på lite extra pengar snart, nu när Allegro har gjort Internet billigare och bättre. Vi får se när jag räknar budgeten nästa gång, får väl bli i slutet på månaden någon gång.

Hursomhelst, trots bristen på pengar (att slösa, det vill säga) så hade jag en rolig kväll hemma. En kille som förlorade ett vad (vem som skulle vinna en fotbollsmatch) fick sitt ena ben rakat. Och jag fick mina tånaglar målade knallrosa. Intressant.

Men men, i Torsdags så var det en helvetesdag, på riktigt. Satt i skolan hela dagen och jobbade på min illustration. Men jag blev jävligt nöjd, och här är den (ännu en gång, den ligger redan uppe på FB och deviantART);



Weeei.

Efter det så var det bara att sticka iväg och handla lite mat. Nu är mitt kylskåp fullt och jag är glad. Detta lagade jag i Torsdags (... och igår, och idag xD); 



Åh. Nom nom. Älska vårrullar och sötsursås.

Så gjorde jag en intressant efterrätt, "cake in a mug".



Så, det är alltså en chokladkaka som man gör i en mugg, och sedan in i micron! Tar ca 3 min att göra, och den blev väl helt okej god. Den åt jag och tittade på 'Beetlejuice' i min säng, mys.

Recept;

4 tblsp flour
4 tblsp sugar
2 tblsp cocoa
1 egg
3 tblsp milk
3 tblsp oil
3 tblsp choc chips (optional)
small splash of vanilla extract
1 large coffee mug

Mix the dry ingredients. Then put everything else in. Microwave for 3 minutes. NOM


Men jao, har inte så mycket mer att berätta. Under lovet så har jag fortfarande två skolgrejer kvar att göra (zzz), men annars så ska jag nog åka och hälsa på Matt, som bor en bit utanför Brisbane. Om det blir som planerat så åker vi på Tisdag och kommer hem på Torsdag. Det blir perfekt för mig, då hinner jag klämma in lite skolarbete mellan de dagarna också. På tal om Matt så köpte han oss varsin gigantisk 'frozen coke' idag som vi drack medan vi kollade på True Blood, perfekt för att bota baksmälla;



Om nom nom nom. Brainfreeze x 3. 


Nu väntar jag på att Bond ska börja, det är Moonraker ikväll. Pratade precis med pappa på msn en stund, och Robin är fortfarande inte inne. Jag ska försöka hålla mig uppe så jag kan prata med honom. Annars är det bara att krypa ner i min varma säng och njuta av min favorit, Roger Moore, när han skjuter 'bad guys' på film.

Hoppas ni njuter av den svenska sommarvärmen, ni har trots allt förtjänat det.

From Down Under with love,
/Anah ♥ 

1 kommentar:

  1. Låter som en vild kväll igår! xD Du får njuta totalt av lovet <3 Och det var inte meningen att dissa dig förut =( Menmen, vi hörs om några minuter höhö <3

    SvaraRadera