onsdag 12 maj 2010

If you don't, don't.

12/5 - 2010

Dagens bakverk: Brownies! (Egentligen gårdagens)
Dagens låt: "If you don't, don't" - Jimmy Eat World

Redan Onsdag kväll. Ska bli så sjukt skönt att få sova ut på Fredag, ni anar inte.
Hur som helst så har jag haft några roliga dagar. Måndag var lite bleh, med skolan och så, men så fick jag ju present från Robin och senare på kvällen så kollade ett gäng från Unilodge på Knocked Up.
Igår så gick jag hem relativt tidigt från Design and Culture, är nämligen redan klar med min poster och har börjat skissa på mitt CD-omslag. Bara den jäkla essayn kvar. Blä. Annars så har jag lämnat in 3 av mina assignments, bara 5 kvar då xD Tjo! I alla fall så var det ganska fint väder, så jag tog kameran och stack ut för att gå runt Southbank via Botaniska. Bilder;


Botanical Gardens path.



Utsikt mot "andra sidan floden", från bron till Southbank.



Brisbane river.



Street Beach, ser alltid lika underbart ut :)



Utsikt mot Queen Street, och Victoria Bridge. Fler bilder finns på Ansiktsboken!

Just det, det "fina vädret" höll hela vägen fram till ungefär där bilden är, sedan så började det regna. Hann preciiiiiis över bron och in under Queen Streets glastak innan helvetet brakade loss;




Så jag stack hem, och åt lite mat innan jag somnade till Simpsons (lol), bara för att vakna av "BOOM" utanför fönstret. Förvånad, insåg jag att det var åska. Sedan började det regna så mycket att jag inte ens såg träden utanför mitt fönster xD Det var jättemysigt!

På något höger så blev jag också sugen på att baka, så jag drog med mig Dean till Coles för att köpa ingredienser. Sedan så bakade vi brownies nere på 4:e våningen, i deras ugn. Resultatet blev lyckat och uppskattat av fler, sedan blev det film, "The Couples Retreat". En helt okej film, men ganska långtråkig och... orealistisk. Massa kändisar med dock, varför ställer de upp på sådana kassa filmer?

Jaja, jag lyckades komma i säng hyfsat tidigt (typ klockan 12), men jag har ändå varit trött idag. Har haft min vanliga morgonlektion av Computer Design and Production, sedan Photo Imaging. Började med mitt collage, men jag kände inte för Photoshop idag. Alls. Tur att jag har programmet hemma så jag kan göra det under helgen.

Annars så ska jag på bio och se Robin Hood imorgon, med en massa folk ifrån klassen. Sedan har jag inget bestämt över helgen, vi får väl se vad som händer. Jag borde egentligen skriva på min uppsats, men... Bleh.

Nåväl, dags att göra kvällsmat och ta det lugnt. 

/Anah ♥ 

1 kommentar:

  1. Låter som att du haft ett par mysiga dagar ^^. Skulle gärna vilja smaka på dina brownies! Verkade vara en succé där nere :D Hoppas det blir lika trevligt imorgon på bion! ♥

    SvaraRadera